Categorías
iván díaz san millán

Iván Díaz San Millán

Iván Díaz San Millán es cántabro, licenciado en historia con un máster en arqueologia y prehistoria y otro en evolución humana. Nos comparte estos dos poemas en cántabru, lengua lamentablemente marginada por las instituciones de Cantabria y que es aupada por organizaciones de recuperación de su tradición lingüística.


Es hibiernu y es dumingu
mientris atropo del suelu
los mis cascarriosos años cansos
de zurrir con rimu oceánicu
la piel de salitri que te conforma.
Son húmedas las custuras del tu llantu
ingual que l’ordu aroma a graneru
que del tu pechu surdi
p’agarrar de los hombralis a la vida
y sujetame enas sigilosas alcordanzas qu’estoi amirando.
A una guelta veo tierras y güesos
y onqui suterri los mis ojos en palabras iscunucías
güelvo a añudame a ti
y a aluchar manu a manu col corazón
d’una murria que amé enas callis del miyudía.
Más allá de los verdis horizontis del mi país
amiro y veo tu esnugu simpli, voraz, azul
cumo las entrañas del mar
sembráas de grana jumeantis d’olas.

Yo nací ensin tinieblas ni maris de cinizas
cumo la genti cinciu qu´enas sus manos
apretan custillas de cintinos
y parsimoniosos testamentos de vinu
cumo vacuna contra las linguas verdis de los tiranos.
Nací de las urillas celestis d´un corazón
atricheráu enas panaerías y
de los mis ojos llanteaban almendras líquias,
sincios ajambraos de la piel de la tu risa.
Y nací cumo hombri pa gulfatiar
la solitaria murria de la frenti d´otros hombris y mujeris,
nací ensin nutrirme y por esu devoro palabras,
pestañas esculurias y amósjeras de miel.
Naa quedaba enas mis entrañas de lóndigas
ni de látigos ni de gulundrinas en furia, náa,
porqui subasté los mis llamatos erráticos
por una guaza de casa, pol esgonci d´una carta.